Information & Villkor
FutagoShop tar inget ansvar om kundkonto är ofullständig. Så det är mycket viktigt att du som kund dubbelkollar!
BETALNING
Sker till bankkonto, Paypal, Faktura eller Swish
Alltid betalning innan leverans, då vi inte kan erbjuda faktura.
Betalning ska ske inom 7 arbetsdagar eller efter överenskommelse, annars raderas tyvärr beställningen.
Faktura villkor är betalning inom 14 dagar.
Betalningspåminnelse medför en extra avgift.
Från förfallodagen debiteras en dröjesmålsränta med referensräna på + 8%
Minimum order 100 kr
FRAKT
Emballage vikten är inräknad i produkten. Skulle frakten bli för mycket ger vi butikskredit eller betalar tillbaka.
Frakten räknas ut automatiskt, kan ibland blir fel. Vid sådana tillfällen betalar vi självklart tillbaka mellanskillnaden.
Följer postens tabell. (www.posten.se)
LEVERANSTID
Du kan få en beräknad fraktkostnad om du går din varukorg.
Kan hända att öveföring mellan Paypal och bankkonto behövs, då kan det ta 1-3 extra arbetsdagar till leverans.
Order postas oftast på tisdagar och torsdagar.
Normal levereras Ditt paket inom Sverige mellan 1-3 arbetsdagar.
Inom Europa: 2-6 arbetsdagar
Tänk att detta är hobby butik och det kan hända att det kan ta extra tid!
VID POSTENS SLARV
FutagoShop kan tyvärr inte ta 100% ansvar, om posten lyckas tappa bort en beställning.
Rekommenderar Er att ta med spårbart.
Om det skulle hända att Er order inte kommer fram, betalas halva order summan tillbaka, dock inte frakten.
En reklamation kommer göras hos Posten och det är bra om beställaren gör detsamma.
OUTLÖSTA PAKET
Om paket som är skickat med postförskott inte uthämtas, måste vi tyvärr debitera dig en avgift på 300 kr
ÅNGERRÄTT
Du har 14 dagars ångerrätt.
Maila oss så får Du instruktioner hur man ska returnera varan korrekt. När varan returneras till oss, får Du som kund bekosta retur frakten och emballage.
REKLAMATION
Skulle leveransen bli fel eller fel antal varor så är vi angelägen om att Du meddelar oss snarast möjligt så att vi kan rätta till felet. Innan Du returnerar något skriv ett email till oss
ÅTERBETALNING
Vill Du som kund ha utbetalning i samband med reklamation, uppge alltid bankkonto nummer (samt vilken bank det är) eller swishnummer.